Komposten

Hej alla kolonister!

Det har tyvärr inte varit möjligt att göra färdigt vår gemensamma kompost eftersom grävmaskinen vi hyr in är under reparation. Förhoppningsvis löser sig detta inom kort, men under tiden vill vi be alla att lägga sitt växtavfall på nedansidan av kompostkullen, se nedan.

Det som läggs på komposten ska – som säkerligen alla (?) redan vet – läggas vid ’1’, så långt bort från den färdiga komposten (’3’) som möjligt. Orsaken är att komposteringsprocessen går snabbare, då man skiljer på årets och fjolårets kompost.

Hälsningar

Kompost- och Brännhögsgruppen